|
Motorové lokomotivy Baldwin DR-6-4-20Pod typovým označením DR-6-4-20 najdeme lokomotivy jak v klasickém provedení typickém pro Ameriku své doby - tj. sestavy skříňových lokomotiv s jedním stanovištěm strojvedoucího a bez stanoviště strojvedoucího, ale i lokomotivy na americké poměry zcela vyjímečné, skříňové, se dvěma stanovišti strojvedoucího, tedy v provedení typickém spíše pro Evropu. Byly určeny pro osobní dopravu a stejně jako soudobé osobní lokomotivy ostatních výrobců (Alco a EMD) byly dvouagregátové a měly třínápravové podvozky s běžným středním dvojkolím - uspořádání (A1A)´(A1A)´. Lokomotivy poháněla dvojice osmiválcových motorů Baldwin 608NA, která jí dávaly výkon 1490 kW (2000 k). Pro vzhledovou podobu s nákladními lokomotivami RF-16 Žraločí čumák (Sharknose), získaly přezdívku Osobní žralok (Passenger Shark). Lokomotivy DR-6-4-20 v klasickém uspořádání měla například dráha Pennsylvania. Ta provozovala 14 lokomotiv A s jedním stanovištěm strojvedoucího (čísla PRR 5770-5783) a 8 lokomotiv B bez stanovišť strojvedoucího (PRR 5770B a další, pouze sudá čísla). Lokomotivy měly u PRR řadové označení BP-20. DR-6-4-20 v provedení se dvěma stanovišti strojvedoucího byly vyrobeny v celkovém počtu pouze šesti kusů. První tři v roce 1946 a další tři v roce 1948. Všechny byly určeny pro jediného zákazníka. Tím byla železniční společnost Central Railroad of New Jersey, která lokomotivy označila čísly 2000-2005 a nasadila je do osobní dopravy na hlavních tratích. Lokomotivy nebyly v provozu příliš spolehlivé a problémy s elektrickou částí nakonec urychlily jejich vyřazení, ke kterému došlo již v roce 1957. Model této lokomotivy se, pokud je známo, velkosériově nevyráběl. |
|
|