| |
Motorové lokomotivy EMD
EMD = Electro-Motive Division of General Motors
lokomotivy typové řady GP a typové řady SD
mají vlastní tabulky níže na této stránce,
zde jsou ostatní:
skutečnost |
model |
typ |
výroba |
N |
Z |
od roku |
do roku |
počet (cca) |
pojezd |
výkon [kW] |
|
značka |
od roku |
poznámka |
NW2 |
1939 |
1949 |
1119 |
|
|
|
|
|
|
|
SW1 |
1939 |
1953 |
660 |
|
|
|
|
|
|
|
SW7 |
1949 |
1951 |
493 |
|
|
|
|
|
|
|
SW8 |
|
|
|
|
|
|
Life-Like
|
2004 |
rok ? |
|
SW1000 |
1966 |
1972 |
118 |
|
|
|
|
|
|
|
SW9, SW1200 |
1957 |
1966 |
1213 |
|
|
|
Life-Like
|
1998
|
model představuje starší provedení lokomotivy |
|
SW1500 |
1966 |
1974 |
807 |
|
|
|
Arnold / Rivarossi |
1996
|
na pojezdu S-2
|
|
Con-Cor |
1997 |
stejná skříň jako předchozí model |
Con-Cor (Kato) |
1985 |
skříň Rivarossi |
Atlas (Rivarossi) |
1971 |
sady "kráva a tele" (tele = lokomotiva SW 1500
bez kabiny), příliš veliká, nesprávná plochá střecha, též pod
značkami Rivarossi a Con-Cor |
MP15 |
1974 |
1984 |
237 |
|
|
|
|
|
|
|
MP15T |
1987 |
1987 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
BL2 |
1948 |
1949 |
58 |
|
|
|
Life-Like |
1992
|
|
|
DD40AX |
1969 |
1971 |
47 |
|
|
|
Bachmann |
1984
|
od r. 1999 přepracovaná verze
|
|
E3/4/6 |
1939 |
1942 |
92 |
|
|
|
|
|
|
|
E6, E6B |
1939 |
|
122 (115) |
|
|
|
Life-Like
|
2000
|
B bez pohonu
|
|
E7, E7B |
1945 |
1949 |
428 (82) |
|
|
|
PCM |
2006
|
první americký model N s vestavěným zvukem |
|
Life-Like |
1997 |
B bez pohonu
|
Con-Cor |
1992
|
pokračování výroby v USA |
Con-Cor (Kato) |
1985
|
skříň Rivarossi, spodek Kato |
Atlas (Roco) |
1977
|
|
E8 |
1949 |
1953 |
418 |
|
|
|
Arnold / Rivarossi |
2000 |
jen jeden hnací podvozek |
AZL 2002 |
Life-Like |
1995
|
příliš baňatý nos |
Kato |
1993
|
|
Con-Cor |
1992
|
pokračování výroby v USA |
Con-Cor (Kato) |
1984
|
skříň Rivarossi, spodek Kato |
Atlas (Rivarossi) |
1967
|
jen jeden hnací podvozek |
E9 |
1954 |
1963 |
100 |
|
|
|
viz E8 |
FT |
1939 |
1945 |
555 (541) |
|
|
|
Intermountain |
2002
|
|
|
Micro-Trains |
2002
|
|
F2 |
1946 |
1946 |
60 |
|
|
|
|
|
|
|
F3, F3B |
1945 |
1949 |
1107 (696) |
Bo´Bo´ |
1120 |
S |
Intermountain |
2004?
|
|
|
Kato |
1988
|
verze série IA a II
|
Con-Cor |
1979
|
motor Roco
|
Con-Cor |
1975
|
výrobek Fleischmann, špatné proporce |
F7, F7B |
1949 |
1953 |
2366 (1483) |
|
|
|
Intermountain |
2004?
|
|
Micro-Trains (Kadee) 1984
|
Kato |
1992
|
|
Bachmann |
1968
|
od r.1994 přepracovaná verze "Plus" |
AHM (Lima) |
1968
|
hračková, též pod značkami Model Power a PMI |
Märklin 1984 |
Minitrix |
1967
|
též pod značkami Aurora a Model Power, někdy chybně označena jako
F9 |
Lone Star |
1960
|
hračková, pravděpodobně první americká
lokomotiva velikosti N |
F9, F9B |
1954 |
1956 |
87 (154) |
|
|
|
Life-Like |
1990
|
chybně označena jako F7, směs detailů obou typů F7
a F9 |
|
Atlas (Roco) |
1973 |
zkrácená, nekvalitní pohon |
Bachmann |
1969 |
od r.1983 přepracovaný pohon |
FP7 |
1949 |
1953 |
301 |
|
|
|
|
|
|
|
CF7 |
1970 |
1978 |
233 |
|
|
|
|
|
|
|
FP9, FP9B |
1954 |
|
79 |
|
|
|
Revell (Rapido)
|
1965 |
původní provedení hrubé (FP7 ?), v r.1967 přepracovaná |
|
F40C |
1974 |
1974 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
F40PH |
1976 |
1978 |
278 |
|
|
|
Kato |
2005
|
|
|
Life-Like |
1991 |
série III
|
Model Power |
1981 |
Mehano, série III |
F45 |
1968 |
1971 |
86 |
|
|
|
|
|
|
AZL 2003 |
FP45 |
1967 |
1968 |
14 |
|
|
|
AHM (Lima)
|
1970
|
Též pod značkou PMI |
|
F59PH |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F59PHI |
1994 |
2001 |
83 |
Bo´Bo´ |
2237 |
S |
Athearn
|
2003
|
|
AZL 2005 |
GP = General Purpoose = universální lokomotiva
Lokomotivy jsou přezdívané Geeps (geep = kříženec kozy a ovce).
Jsou čtyřnápravové kapotové, s pojezdem Bo´Bo´.
skutečnost |
model |
typ |
výroba |
N |
Z |
od roku |
do roku |
počet (cca) |
pojezd |
výkon [kW] |
|
značka |
od roku |
poznámka |
GP7 |
1949 |
1954 |
2610 |
Bo´Bo´ |
1120 |
K |
Atlas (Čína)
|
1995 |
série I a II, provedení s nebo bez EDB |
AZL 2007 |
Atlas (Kato) |
1987 |
špatné proporce, prodloužená na rám RS-3 |
Atlas (Roco) |
1974 |
nekvalitní pohon |
Revell (Arnold) |
1967 |
špatné proporce, někdy chybně označena jako GP9 |
GP9 |
1954 |
1959 |
4092 |
Bo´Bo´ |
1305 |
K |
Atlas (Čína)
|
1996 |
série II, provedení s nebo bez EDB a torpédo
|
Micro-Trains 2007
|
Atlas (Kato) |
1987 |
špatné proporce, prodloužená na rám RS-3 |
Atlas (Roco) |
1974 |
slabá |
GP15-1 |
1976 |
1982 |
310 |
|
|
|
|
|
|
|
GP18 |
1959 |
1963 |
350 |
Bo´Bo´ |
|
K |
Life-Like
|
1994
|
provedení s vysokým a nízkým předním představkem
|
|
GP20 |
1959 |
1962 |
260 |
Bo´Bo´ |
|
K |
Life-Like
|
1999
|
|
|
GP30 |
1961 |
1963 |
906 |
Bo´Bo´ |
1678 |
K |
Atlas (Čína)
|
1997
|
|
AZL 199? |
Atlas (Kato) |
1992 |
|
Atlas (Roco) |
1974 |
vzhled dobrý, špatné jízdní vlastnosti |
AHM (Lima) |
1969 |
nekvalitní pohon, též pod značkou PMI |
Arnold (Lima) |
1969 |
velká kola |
GP35 |
1963 |
1966 |
1250 |
Bo´Bo´ |
1865 |
K |
Atlas (Čína)
|
1997 |
|
Micro-Trains 2005
|
Atlas (Kato) |
1992 |
série I a Ib, provedení s nebo bez EDB |
GP38 |
1966 |
1971 |
706 |
|
|
|
Atlas |
2001
|
provedení s vysokým a nízkým předním představkem, s nebo bez EDB
|
|
Life-Like |
1989
|
někdy chybně označena jako GP38-2 |
GP38-2 |
1972 |
1984 |
1801 |
|
|
|
Kato
|
1987
|
první model Kato prodávaný pod vlastním jménem
|
|
GP40 |
1965 |
1971 |
1243 |
Bo´Bo´ |
2237 |
K |
Atlas (Čína)
|
1996
|
provedení s, nebo bez EDB |
|
Bachmann |
1968 |
první byly příliš veliké, již od r.1969 v měřítku,
v 80. letech přepracována |
Atlas, AHM |
1969 |
vše výroba Mehano, nekvalitní pohon, též pod značkami
Life-Like, Model Power a PMI |
GP40-2 |
1972 |
1986 |
812 |
|
|
|
Atlas (Čína) |
1997 |
první americký model volitelně s DCC
|
|
GP50 |
1980 |
1985 |
278 |
|
|
|
Kato |
1988
|
|
|
Bachmann |
1987 |
vysoký představek, špatné proporce |
GP60 |
1985 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GP60M |
1985 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SD = Special Duty (je tím míněno, že jsou to lokomotivy nákladní)
Význam označování lokomotiv SD:
SDxx, bez doplňkových písmen |
Základní provedení: Nákladní šestinápravová
kapotová lokomotiva se stejnosměrnými trakčními motory a standardní kabinou (úzká
přední kapota). |
doplňkové písmeno: |
rozdíl oproti základnímu provedení: |
M |
Široká přední kapota a kabina strojvedoucího
(též "severoamerická kabina"). Zlepšení bezpečnosti a
pracovních podmínek pro strojvedoucího, hluková izolace, dvojdílné
čelní okno (Modified North American cab.) U nových typů lokomotiv
(od r. 2003) se již písmeno M neuvádí. |
I |
Izolovaná kabina - kabina je jako celek uložena na pryžových
silentblocích, čímž se ještě více snižuje přenos vibrací z lokomotivní skříně
do kabiny. |
AC |
Střídavý přenos (trakční motory
asynchronní). |
skutečnost |
model |
typ |
výroba |
N |
Z |
od roku |
do roku |
počet (cca) |
pojezd |
výkon [kW] |
|
značka |
od roku |
poznámka |
SD7 |
1952 |
1953 |
188 |
|
|
|
Life-Like |
1996
|
|
|
Atlas (Kato) |
1990 |
|
SD9 |
1954 |
1959 |
471 |
|
|
|
|
|
viz SD7 - jediný viditelný rozdíl mezi SD7 a SD9 je v
poloze světel a madel |
|
SD24 |
1958 |
1963 |
224 |
Co´Co´ |
1790 |
K |
Atlas
|
2004 |
provedení s vysokým a nízkým předním představkem,
další varianty
|
|
SD35 |
1964 |
1966 |
360 |
|
|
|
Atlas
|
2000
|
provedení s vysokou a nízkou přední kapotou,
s nebo bez EDB
|
|
SD38 |
1967 |
1971 |
38 |
|
|
|
|
|
|
|
SD40 |
1966 |
1971 |
883 |
|
|
|
Kato
|
1991
|
|
|
SD40-2 |
1972 |
1986 |
3131 |
Co´Co´ |
2237 |
K |
Kato |
2000
|
model podle lokomotiv vyrobených do r. 1976, též
provedení "snoot" |
AZL 2003 |
Bachmann |
1986 |
příliš vysoko umístěná skříň |
Micro-Trains 2008
|
Con-Cor (Roco) |
1984 |
prodloužená |
SD40T-2 |
1974 |
1980 |
312 |
Co´Co´ |
2237 |
K |
Intermountain
|
2004
|
|
AZL 2003
|
SDP40 |
1966 |
1970 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
SD45 |
1965 |
1971 |
1260 |
|
|
|
Kato
|
1995
|
|
AZL 2003
|
Con-Cor (Roco) |
1985 |
stejná skříň jako předchozí model |
Con-Cor |
1972 |
nekvalitní pohon, Mehano |
Atlas, AHM |
1969 |
nepovedený model, pohon jen jednoho podvozku, výroba
Mehano, též pod značkami Life-Like, Model Power a PMI |
SD45-2 |
1972 |
1974 |
136 |
Co´Co´ |
2685 |
K |
|
|
|
|
SD45T-2 |
1972 |
1975 |
249 |
Co´Co´ |
2685 |
K |
Intermountain
|
2004
|
|
|
SD50 |
1979 |
1987? |
361 |
Co´Co´ |
2610 (2685) |
KS |
Atlas (Čína) |
1999 |
|
|
Con-Cor (Roco) |
1986 |
|
SD50F |
1985 |
1987 |
60 |
Co´Co´ |
2685 ? |
S |
|
|
|
|
SD60 |
1984 |
|
537 |
|
|
|
Atlas (Čína) |
1998 |
|
|
SD60M |
1984 |
|
461 |
|
|
|
Atlas (Čína) |
1998
|
kabina se 2 nebo 3 okny |
|
SD70 |
1993 |
1999 |
122 |
Co´Co´ |
2980 |
KS |
|
|
|
|
SD70M |
1992 |
2004 |
1496 |
Co´Co´ |
2980 |
KM |
Athearn |
2005 |
|
AZL 2006 |
SD70M-2 |
2005 |
|
1 |
Co´Co´ |
|
KM |
|
|
|
|
SD70I |
1995 |
1995 |
26 |
Co´Co´ |
2980 |
KM |
|
|
viz SD70M |
|
SD70MAC |
1993 |
2004 |
1104 |
Co´Co´ |
2980 |
KM |
Kato |
2003
|
|
|
SD70ACe |
2003 |
|
24 |
Co´Co´ |
3207 |
KM |
|
|
|
|
SD75M |
1995 |
1996 |
76 |
Co´Co´ |
3207 (3356) |
KM |
Athearn
|
2005
|
|
|
SD75I |
1997 |
1999 |
207 |
Co´Co´ |
|
KM |
|
|
viz SD70M |
viz SD70M |
SD80MAC |
1995 |
1996 |
30 |
Co´Co´ |
3728 |
KM |
Kato
|
2001
|
|
|
SD90MAC |
1996 |
|
410 |
Co´Co´ |
3207 (4474) |
KM |
Kato
|
2001
|
|
|
zde je přehled (zatím jen malý výběr) lokomotivních typů dodávaných výhradně
mimo severoamerickou železniční síť
skutečnost |
model |
typ |
výroba |
N |
Z |
od roku |
do roku |
počet (cca) |
pojezd |
výkon [kW] |
|
poznámka |
značka |
od roku |
poznámka |
SDL50 |
? |
2004 |
30 |
|
|
|
Saudská Arábie |
|
|
|
|
Informace o aktuální nabídce modelů lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku
amerických modelů velikosti N.
| |
|