EMD

 

 

Motorové lokomotivy EMD

EMD = Electro-Motive Division of General Motors

lokomotivy typové řady GP a typové řady SD mají vlastní tabulky níže na této stránce, zde jsou ostatní:

skutečnost

model

typ

výroba

N

Z

od roku

do roku

počet (cca)

pojezd výkon [kW]  

značka

od roku

poznámka

NW2

1939

1949

1119

     

 

 

 

 

SW1

1939

1953

660

     

 

 

 

 

SW7

1949

1951

493

     

 

 

 

 

SW8

           

Life-Like

2004

rok ?

 

SW1000

1966

1972

118

     

 

 

 

 

SW9, SW1200

1957

1966

1213

     

Life-Like

1998

model představuje starší provedení lokomotivy

 

SW1500

1966

1974

807

     

Arnold / Rivarossi

1996

na pojezdu S-2

 

Con-Cor 1997 stejná skříň jako předchozí model
Con-Cor (Kato) 1985 skříň Rivarossi
Atlas (Rivarossi) 1971 sady "kráva a tele" (tele = lokomotiva SW 1500 bez kabiny), příliš veliká, nesprávná plochá střecha, též pod značkami Rivarossi a Con-Cor

MP15

1974

1984

237

     

 

 

 

 

MP15T

1987

1987

1

     

 

 

 

 

BL2

1948

1949

58

     

Life-Like

1992

 

 

DD40AX

1969

1971

47

     

Bachmann

1984

od r. 1999 přepracovaná verze

 

E3/4/6

1939

1942

92

     

 

 

 

 

E6, E6B

1939

 

122 (115)

     

Life-Like

2000

B bez pohonu

 

E7, E7B

1945

1949

428 (82)

     

PCM

2006

první americký model N s vestavěným zvukem

 

Life-Like

1997

B bez pohonu

Con-Cor

1992

pokračování výroby v USA

Con-Cor (Kato)

1985

skříň Rivarossi, spodek Kato

Atlas (Roco)

1977

 

E8

1949

1953

418

     

Arnold / Rivarossi

2000

jen jeden hnací podvozek

AZL 2002

Life-Like

1995

příliš baňatý nos

Kato

1993

 

Con-Cor

1992

pokračování výroby v USA

Con-Cor (Kato)

1984

skříň Rivarossi, spodek Kato

Atlas (Rivarossi)

1967

jen jeden hnací podvozek

E9

1954

1963

100

     

viz E8

FT

1939

1945

555 (541)

     

Intermountain

2002

 

 

Micro-Trains

2002

 

F2

1946

1946

60

     

 

 

 

 

F3, F3B

1945

1949

1107 (696)

Bo´Bo´ 1120 S

Intermountain

2004?

 

 

Kato

1988

verze série IA a II

Con-Cor

1979

motor Roco

Con-Cor

1975

výrobek Fleischmann, špatné proporce

F7, F7B

1949

1953

2366 (1483)

     

Intermountain

2004?

 

Micro-Trains (Kadee) 1984

Kato

1992

 

Bachmann

1968

od r.1994 přepracovaná verze "Plus"

AHM (Lima)

1968

hračková, též pod značkami Model Power a PMI

Märklin 1984

Minitrix

1967

též pod značkami Aurora a Model Power, někdy chybně označena jako F9

Lone Star

1960

hračková, pravděpodobně první americká lokomotiva velikosti N

F9, F9B

1954

1956

87 (154)

     

Life-Like

1990

chybně označena jako F7, směs detailů obou typů F7 a F9

 

Atlas (Roco) 1973 zkrácená, nekvalitní pohon
Bachmann 1969 od r.1983 přepracovaný pohon

FP7

1949

1953

301

     

 

 

 

 

CF7

1970

1978

233

     

 

 

 

 

FP9, FP9B

1954

 

79

     

Revell (Rapido)

1965

původní provedení hrubé (FP7 ?), v r.1967 přepracovaná

 

F40C

1974

1974

15

         

 

 

F40PH

1976

1978

278

      Kato

2005

 

 

Life-Like

1991

série III

Model Power 1981 Mehano, série III

F45

1968

1971

86

     

 

 

 

AZL 2003

FP45

1967

1968

14

     

AHM (Lima)

1970

Též pod značkou PMI

 

F59PH

 

               

 

F59PHI

1994

2001 83 Bo´Bo´ 2237 S

Athearn

2003

 

AZL 2005

lokomotivy typové řady GP:

GP = General Purpoose = universální lokomotiva

Lokomotivy jsou přezdívané Geeps (geep = kříženec kozy a ovce). Jsou čtyřnápravové kapotové, s pojezdem Bo´Bo´.

skutečnost

model

typ

výroba

N

Z

od roku

do roku

počet (cca)

pojezd výkon [kW]  

značka

od roku

poznámka

GP7

1949

1954

2610

Bo´Bo´ 1120 K

Atlas (Čína)

1995

série I a II, provedení s nebo bez EDB

AZL 2007

Atlas (Kato) 1987 špatné proporce, prodloužená na rám RS-3
Atlas (Roco) 1974 nekvalitní pohon
Revell (Arnold) 1967 špatné proporce, někdy chybně označena jako GP9

GP9

1954

1959

4092

Bo´Bo´ 1305 K

Atlas (Čína)

1996

série II, provedení s nebo bez EDB a torpédo

Micro-Trains 2007

Atlas (Kato) 1987 špatné proporce, prodloužená na rám RS-3
Atlas (Roco) 1974 slabá

GP15-1

1976

1982

310

     

 

 

 

 

GP18

1959

1963

350

Bo´Bo´   K

Life-Like

1994

provedení s vysokým a nízkým předním představkem

 

GP20

1959

1962

260

Bo´Bo´   K

Life-Like

1999

 

 

GP30

1961

1963

906

Bo´Bo´ 1678 K

Atlas (Čína)

1997

 

AZL 199?

Atlas (Kato) 1992  
Atlas (Roco) 1974 vzhled dobrý, špatné jízdní vlastnosti
AHM (Lima) 1969 nekvalitní pohon, též pod značkou PMI
Arnold (Lima) 1969 velká kola

GP35

1963

1966

1250

Bo´Bo´ 1865 K

Atlas (Čína)

1997

 

Micro-Trains 2005

Atlas (Kato) 1992 série I a Ib, provedení s nebo bez EDB

GP38

1966

1971

706

     

Atlas

2001

provedení s vysokým a nízkým předním představkem, s nebo bez EDB

 

Life-Like

1989

někdy chybně označena jako GP38-2

GP38-2

1972

1984

1801

     

Kato

1987

první model Kato prodávaný pod vlastním jménem

 

GP40

1965

1971

1243

Bo´Bo´ 2237 K

Atlas (Čína)

1996

provedení s, nebo bez EDB

 

Bachmann 1968 první byly příliš veliké, již od r.1969 v měřítku, v 80. letech přepracována
Atlas, AHM 1969 vše výroba Mehano, nekvalitní pohon, též pod značkami Life-Like, Model Power a PMI

GP40-2

1972

1986

812

     

Atlas (Čína)

1997

první americký model volitelně s DCC

 

GP50

1980

1985

278

     

Kato

1988

 

 

Bachmann 1987 vysoký představek, špatné proporce

GP60

1985

 

 

     

 

 

 

 

GP60M

1985

 

 

     

 

 

 

 

lokomotivy typové řady SD:

SD = Special Duty (je tím míněno, že jsou to lokomotivy nákladní)

Význam označování lokomotiv SD:

SDxx, bez doplňkových písmen

Základní provedení: Nákladní šestinápravová kapotová lokomotiva se stejnosměrnými trakčními motory a standardní kabinou (úzká přední kapota).

doplňkové písmeno:

rozdíl oproti základnímu provedení:

M

Široká přední kapota a kabina strojvedoucího (též "severoamerická kabina"). Zlepšení bezpečnosti a pracovních podmínek pro strojvedoucího, hluková izolace, dvojdílné čelní okno (Modified North American cab.) U nových typů lokomotiv (od r. 2003) se již písmeno M neuvádí.

I

Izolovaná kabina - kabina je jako celek uložena na pryžových silentblocích, čímž se ještě více snižuje přenos vibrací z lokomotivní skříně do kabiny.

AC

Střídavý přenos (trakční motory asynchronní).

 

skutečnost

model

typ

výroba

N

Z

od roku

do roku

počet (cca)

pojezd výkon [kW]  

značka

od roku

poznámka

SD7

1952

1953

188

     

Life-Like

1996

 

 

Atlas (Kato) 1990  

SD9

1954

1959

471

     

 

 

viz SD7 - jediný viditelný rozdíl mezi SD7 a SD9 je v poloze světel a madel

 

SD24

1958

1963

224

Co´Co´ 1790 K

Atlas

2004

provedení s vysokým a nízkým předním představkem, další varianty

 

SD35

1964

1966

360

     

Atlas

2000

provedení s vysokou a nízkou přední kapotou, s nebo bez EDB

 

SD38

1967

1971

38

     

 

 

 

 

SD40

1966

1971

883

     

Kato

1991

 

 

SD40-2

1972

1986

3131

Co´Co´ 2237 K

Kato

2000

model podle lokomotiv vyrobených do r. 1976, též provedení "snoot"

AZL 2003

Bachmann 1986 příliš vysoko umístěná skříň

Micro-Trains 2008

Con-Cor (Roco) 1984 prodloužená

SD40T-2

1974

1980

312

Co´Co´ 2237 K

Intermountain

2004

 

AZL 2003

SDP40

1966

1970

6

     

 

 

 

 

SD45

1965

1971

1260

     

Kato

1995

 

AZL 2003

Con-Cor (Roco) 1985 stejná skříň jako předchozí model
Con-Cor 1972 nekvalitní pohon, Mehano
Atlas, AHM 1969 nepovedený model, pohon jen jednoho podvozku, výroba Mehano, též pod značkami Life-Like, Model Power a PMI

SD45-2

1972

1974

136

Co´Co´ 2685 K

 

 

 

 

SD45T-2

1972

1975

249

Co´Co´ 2685 K

Intermountain

2004

 

 

SD50

1979

1987?

361

Co´Co´ 2610 (2685) KS

Atlas (Čína)

1999

 

 

Con-Cor (Roco) 1986  

SD50F

1985

1987

60

Co´Co´ 2685 ? S    

 

 

SD60

1984

 

537

     

Atlas (Čína)

1998

 

 

SD60M

1984

 

461

     

Atlas (Čína)

1998

kabina se 2 nebo 3 okny

 

SD70

1993

1999

122

Co´Co´ 2980 KS

 

 

 

 

SD70M

1992 2004 1496 Co´Co´ 2980 KM Athearn 2005  

AZL 2006

SD70M-2

2005   1 Co´Co´   KM        

SD70I

1995 1995 26 Co´Co´ 2980 KM     viz SD70M  

SD70MAC

1993

2004

1104

Co´Co´ 2980 KM

Kato

2003

 

 

SD70ACe

2003

 

24

Co´Co´ 3207 KM    

 

 

SD75M

1995

1996

76

Co´Co´ 3207 (3356) KM

Athearn

2005

 

 

SD75I

1997 1999 207 Co´Co´   KM     viz SD70M viz SD70M

SD80MAC

1995

1996

30

Co´Co´ 3728 KM

Kato

2001

 

 

SD90MAC

1996

 

410

Co´Co´ 3207 (4474) KM

Kato

2001

 

 

lokomotivy exportní:

zde je přehled (zatím jen malý výběr) lokomotivních typů dodávaných výhradně mimo severoamerickou železniční síť

skutečnost

model

typ

výroba

N

Z

od roku

do roku

počet (cca)

pojezd výkon [kW]   poznámka

značka

od roku

poznámka

SDL50

?

2004

30

     

Saudská Arábie

 

 

 

 

Informace o aktuální nabídce modelů lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N

 

nahoru
Alco
EMD
GE
FM
Baldwin
ostatní (T)
Turbínové
Parní turbíny
Elektrické
Parní - mot.vozy

F59PHI
SD50 a SD50F
SD70 a SD75
SD70MAC
SD70ACe
export

 

 

Home ] Alco ] [ EMD ] GE ] FM ] Baldwin ] ostatní (T) ] Turbínové ] Parní turbíny ] Elektrické ] Parní - mot.vozy ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.