|
|
KameničkaKolejiště Klubu železničních modelářů při automotoklubu v Českých Budějovicích (velikost TT)
Klub železničních modelářů při automotoklubu v Českých Budějovicích patří u nás k těm méně známým. Činnost klubu je soustředěna kolem velkého klubového kolejiště velikosti TT. Kolejiště bylo původně sestaveno ze šesti dílů, jejichž velikost byla navržena podle rozměrů původní klubovny. V současnosti (2006) se kolejiště rozšiřuje o další část. V návaznosti na kolejiště byla také postavena řada modulů (těmto modulům je věnována zvláštní stránka). Čtyři z původních šesti dílů mají formát 140 x 150 cm a dohromady vytvářejí hlavní obdélníkovou část kolejiště, na které stojí i hlavní nádraží Kamenička. Kolmo k delší straně obdélníka navazuje úzký spojovací díl o rozměrech 140 x 50 cm, na něj je napojen poslední, opět větší díl s rozměry 140 x 130 cm. Hlavní nádraží v Kameničce postavil člen klubu Jiří Dvořák. Nádražím prochází dvoukolejka, na obou koncích zavedená do skrytých nádraží. Dále z Kameničky vychází jednokolejná trať, která stoupá do menšího, horního nádražíčka, odkud se vrací zpět do opačného zhlaví Kameničky. Poslední tratí je elektrizovaná jednokolejka postavená ve stylu jihočeských lokálek s napětím 1500 V (Tábor - Bechyně a Rybník - Lipno). I tato trať začíná v Kameničce, stranou od staničního kolejiště, podobně jako skutečná elektrická lokálka v Táboře. Elektrizovaná lokálka vede do koncového nádraží s rovněž elektrizovanou vlečkou pily. Klubové kolejiště bývá několikrát ročně předváděno veřejnosti při dnech otevřených dveří. Tyto akce se pravidelně konají na den dětí a v období Vánoc a dále podle nálady.
Autorem fotografií na této stránce je Petr Pazderka. |
|