|
Lodní hřídele spojují pohon (motor) s lodním šroubem. Říká se tomu hřídel, ale ve skutečnosti je to složitější výrobek, který kromě vlastního hřídele sestává ještě z ložisek, pouzdra hřídele a těsnění. Na předním konci (přiléhajícím k motoru) bývá ložisková skříň, která obsahuje větší ložisko a těsnění proti vodě, na straně lodního šroubu bývá jednodušší a menší kluzné ložisko. Lodní šroub se připevňuje přímo na závit na zadním konci hřídele (a zajišťuje se pojistnou maticí), motor je prostřednictvím kloubu (spojky) spojen s předním koncem. Hřídel se připevňuje dovnitř lodního trupu (za pouzdro) a konec prochází dnem lodi. Proto musí být vodotěsný a odolný proti korozi. Dalšími požadovanými vlastnostmi jsou: hladký chod s minimálním odporem, žádná údržba a dlouhodobá životnost a spolehlivost. To všechno splňují hřídele Raboesch, které se dodávají v několika výrobních řadách, lišících se technickým provedením: - hřídele s plastovým pouzdrem - hřídele s mosazným pouzdrem a bronzovým kluzným ložiskem - hřídele s mosazným pouzdrem a kuličkovým ložiskem - hřídele se zkráceným mosazným pouzdrem Společnými vlastnostmi všech výrobních řad je vlastní hřídel vyrobený z nerezavějící oceli a bezúdržbové provedení. U některých hřídelí je možné podle potřeby upravit délku hřídele (zkrátit na míru). Při výběru hřídele mějte na paměti, že musí mít na zadním konci stejný závit jako má lodní šroub. Hřídele s plastovým pouzdremvýrobky Rab 300-01 a 300-03 Výhodou hřídelí s plastovým pouzdrem je jejich jednoduchá montáž - hřídele se do trupu lodi snadno a rychle vlepí. Pouzdro těchto hřídelí je z plastu ABS, je silnostěnné a tedy dostatečně pevné. Hřídele s mosazným pouzdrem a bronzovým kluzným ložiskemvýrobky Rab 301-00 až 301-06 Tyto hřídele jsou doporučované pro lodi menších měřítek a pro ponorky. Jejich ložisková skříň (na straně motoru) obsahuje samomazné bronzové kluzné ložisko a proti vodě je těsněná G-kroužkem. Vlastní hřídel je z nerezavějící oceli, pouzdro hřídele a ložisková skříň jsou z mosazi, stejně tak pojistná matice lodního šroubu. Na zadním konci je jednoduché plastové kluzné ložisko z delrinu. Hřídel je dokonale vodotěsná a nevyžaduje žádnou údržbu. Vyhovuje až do 10 000 ot./min ve vodě. Hřídele Rab 301-00 a 301-01 mohou být zkráceny na míru, ostatní typy jsou opatřeny závitem na obou koncích a k motoru se připojují pomocí vložky Rab 106-20 (viz klouby).
Hřídele s mosazným pouzdrem a kuličkovým ložiskemvýrobky Rab 301-07 až 301-10 Ložisková skříň těchto hřídelí obsahuje kuličkové ložisko a proti vodě je těsněná G-kroužkem. Vlastní hřídel je z nerezavějící oceli, pouzdro hřídele a ložisková skříň jsou z mosazi, stejně tak pojistná matice lodního šroubu. Na zadním konci je jednoduché plastové kluzné ložisko z delrinu. Hřídel je dokonale vodotěsná a nevyžaduje žádnou údržbu. Vyhovuje až do 15 000 ot./min ve vodě. Všechny tyto hřídele mohou být zkráceny na míru.
Přehled hřídelí s kuličkovým ložiskem. Význam hodnot v tabulce je podle obrázku pod tabulkou.
Hřídele se zkráceným mosazným pouzdremvýrobky Rab 301-11 až 301-13 Tyto hřídele mají zkrácené mosazné pouzdro, zbytek délky vlastního hřídele je volný. Poblíž zadního konce je hřídel uložená v samostatném ložisku s plastovou podpěrou ve tvaru písmene Y. Vlastní hřídel je z nerezavějící oceli, pouzdro hřídele a ložisková skříň jsou z mosazi, stejně tak pojistná matice lodního šroubu. Vyhovuje až do 10 000 ot./min ve vodě. Tyto výrobky jsou vidět na přehledném obrázku u předchozí řady hřídelí. ceník hřídelíUvedena je větší část sortimentu Raboesch, chybí jen několik typů, které jsme ještě nikdy neměli skladem. V případě zájmu o tyto ostatní typy napište. Popis výrobků je třeba doplnit.
Objednávky posílejte na naši adresu. Nezapomeňte se seznámit s obchodními podmínkami. |
|
|