|
I když je sortiment vozidel Micro-Trains velice široký, přece jenom s jejich výrobky nevystačíte. Hlavně proto, že vůbec nevyrábějí lokomotivy a osobní vozy. Kromě toho i mnohé moderní nákladní vozy je potřeba pořídit od jiných výrobců. Většina z nich ovšem dosud dodává své výrobky s klasickými N spřáhly. Dříve či později budete tedy muset začít provádět Konverze spřáhelPochopitelně budete nahrazovat klasická spřáhla spřáhly Magne-Matic a ne naopak. Chcete přece dosáhnout zlepšení svých vozidel a využít výhod spřáhel Magne-Matic, se kterými jste se seznámili. Jak se zlepší vzhled vozidla můžete posoudit na následujících obrázcích.
Základní metody konverze spřáhel1. Výměna spřáhla s využitím stávající spřáhlové skříněAmerická vozidla se obvykle dodávají se spřáhlem na podvozku. Klasické spřáhlo (zakončené ve tvaru T) se obvykle nahradí některým ze spřáhel Magne-Matic (rovněž) zakončených ve tvaru T. Nejběžnějšími spřáhly pro tyto účely jsou univerzální spřáhla č. kat. 1128, 1129 nebo 1130. Výhodou tohoto postupu je, že při něm obvykle dochází k menšímu zásahu do vozidla a že je relativně laciný. 2. Dosazení nového spřáhla na hlavní rám vozidlaTento postup je doporučeno provádět všude kde to jde. Spřáhlo umístěné na hlavním rámu vozidla je spolehlivé a chová se stabilněji zejména při sunutí soupravy. (Pokud se sune souprava vozů vybavených spřáhly na podvozcích, mají tyto tendenci vykolejit, zvláště když jsou vybaveny dvojkolími s nízkými okolky). Další výhodou je, že obdobně jsou upevněna skutečná spřáhla, a tak je tedy tento způsob modelově nejvěrnější. Nevýhodou je, že často je nutné provádět větší zásahy do vozidla. Přinejmenším je nutno odstranit spřáhlové skříně z podvozků (odříznout či vyměnit celý podvozek) a vyřezat závit pro upevňovací šroub. Nejběžnějšími spřáhly pro tyto účely jsou spřáhla RDA č. kat. 1015 nebo 1016. Montážní rozměry pro spřáhla 1015 a 1016 najdete zde. 3. Výměna podvozkůTato metoda je (obvykle) nejjednodušší, nejrychlejší a nejdražší. Je použitelná jen pro vozy s americkými podvozky, jichž má Micro-Trains patrně vůbec největší sortiment (ve velikosti N). Poznámky:Přestože je doporučován postup ad2, většina vozů Micro-Trains má z výroby spřáhlo osazené na podvozku. Jen některé kratší vozy mají spřáhlo na hlavním rámu (služební vozy 50000, 51000 a 100000) a nejdelší vozy (71000 a 72000) mají zvláštní zavěšení spřáhla. Většina vozů má přípravu pro možné přemístění spřáhla na hlavní rám (rovná plocha v předepsané výšce pro dosednutí spřáhlové skříně a důlek v místě kde má být závit pro upevňovací šroub, nové spřáhlo je samozřejmě nutné dokoupit). Tuto přípravu mají i mnohé modely ostatních výrobců. V konkrétním případě si samozřejmě vyberete postup dle vlastního uvážení. Aby to nevypadalo jednoduše, uvedu takový vrcholně komplikovaný příklad: Například zjistíte, že výrobce vašeho modelu si zjednodušil práci a vybavil vůz nesprávným podvozkem (například podvozek typu Roller bearing na historickém voze). Místo abyste v podvozku vyměňovali spřáhlo (např. za č. kat. 1128), zahodíte celý podvozek a nahradíte ho správným (například typu Bettendorf) z nabídky MTL. Protože však budete chtít použít spřáhlo č. kat. 1015 na hlavní rám, zakoupíte podvozek bez spřáhel (v tomto případě č. kat. 1001) a samozřejmě příslušné spřáhlo 1015. 4. Zvláštní konverzePro některé modely amerických lokomotiv jsou dodávány jednoúčelové konverzní sady, které kromě spřáhla obsahují i další díly jako je pluh, čelník apod. Účelem je ještě více zlepšit modelový vzhled stroje, zejména v těch případech, kdy je kvůli pohybům klasického spřáhla v čele lokomotivy velký otvor, který její vzhled ruší. Zájemcům o tento sortiment rád pošlu bližší informace.
Odkaz na ceník spřáhel
|
|
|