|
|
Zavřený vůz AAR vzor 1944předloha Vůz tohoto provedení byl v době druhé světové války přijat Asociací amerických železnic AAR za standard pro zavřené vozy délky 12.2 m (40 stop). První vozy byly vyrobeny kolem roku 1944. Od té doby je po několik desetiletí vyráběla řada vagónek a železničních dílen a celkový počet vyrobených vozů snad ani nejde zjistit. V roce 1964 vydaly federální úřady nařízení o odstranění střešních lávek ze všech vozů volného oběhu. Železnice dostaly lhůtu do roku 1974 ke splnění tohoto opatření. Železniční společnosti odstraňovaly lávky z vozů většinou při dílenských opravách, vozy přitom většinou obdržely i nový nátěr. Protože ve stejném období probíhala také vlna slučování původně nezávislých železničních společností, dostaly mnohé vozy při opravě již nátěr v barvách nového majitele. Zavřené vozy AAR, již bez střešní lávky, pak zůstaly v pravidelném provozu až do poloviny osmdesátých let.
model de Luxe innovations v měřítku 1 : 160 Pěkně provedený model, který snese srovnání s podobnými výrobky Micro-Trains (ale na rozdíl od nich nemá funkční dveře). Má jemně provedené stupačky, kolo ruční brzdy a některé další detaily. Propracování spodku je o trochu hrubší než u Micro-Trains. Podvozky včetně spřáhel jsou od Micro-Trains (možná v některých případech též od jiných výrobců). Vůz se vyrábí v provedení se střešní lávkou a bez ní, v mnoha nátěrech ze všech období jeho dlouhého a bohatého provozu. Informace o aktuální nabídce modelů de Luxe innovations je rozdělena na dvě části. Kontejnery a související zařízení (kromě vozů) najdete v ceníku kontejnerů, ostatní výrobky (včetně kontejnerových vozů) v ceníku amerických modelů velikosti N. |
|
|