|
|
Kontejnerový vůz Maxi-Stack III
V osmdesátých letech se již kontejnery v Severní Americe přepravovaly ve dvou vrstvách běžně. Starší vozy ale umožňovaly přepravovat dlouhé, osmačtyřicetistopé kontejnery jen v horní vrstvě a protože tyto severoamerické delší "vnitrostátní" kontejnery v USA postupně početně přečíslily mezinárodní (délek 20 a 40 stop), nedokázaly je všechny odvozit. Řešením byla výroba nových typů kontejnerových vozů, které by byly schopné pojmout dlouhé kontejnery i do dolní vrstvy. Vagónka Gunderson proto v roce 1989 vyvinula pětičlánkový vůz Maxi-Stack III. Může být naložen kontejnery délek 20, 24, 40, 45 nebo 48 stop v dolní vrstvě a 40, 45, 48 nebo 53 stop v horní vrstvě. O vůz byl okamžitě velký zájem a vyráběl se ve velkých sériích. V současnosti (2005) patří k nejrozšířenějším kontejnerovým vozům v Severní Americe.
model de Luxe innovations De Luxe innovations vyrábí (asi od roku 2005) opravdu pěkný model tohoto pětičlánkového vozu. Hlavní rámy vozových článků jsou tvořeny přesnými kovovými odlitky, takže vůz má i v prázdném stavu dostatečnou hmotnost. Velmi pěkným detailem jsou plošinky a další pochozí lávky, které jsou zhotoveny z tenkého leptaného nerezového plechu, takže jsou opravdu průhledné. Totéž platí i o stupačkách a madlech. Vozy mají spřáhla Magne-Matic. Vůz se prodává prázdný, bez kontejnerů, v sestaveném stavu. Krabička na pětičlánkový vůz je sice poněkud delší než obvykle, ale to by nikomu nemělo vadit.
Informace o aktuální nabídce modelů de Luxe innovations je rozdělena na dvě části. Kontejnery a související zařízení (kromě vozů) najdete v ceníku kontejnerů, ostatní výrobky (včetně kontejnerových vozů) v ceníku amerických modelů velikosti N. |
|
|