g
Twin Tub

 

 

Vůz na uhlí Twin Tub

předloha

Vůz, který najdete v literatuře buďto pod názvem Twin Tub Coal Gondola, nebo Bethgon Coalporter. V provozu je přes 80 tisíc těchto vozů. Není tedy divu, že jeho model nabízí několik výrobců. Více o skutečném voze najdete na stránce s popisem konkurenčního modelu firmy Athearn.


Vůz dráhy Union Pacific. Na rozdíl od jiných drah, které výrazně barví celý konec vozu s rotačním spřáhlem, UP ho označuje jen žlutým obdélníkem. Union Pacific nakupuje vozy Twin Tub od roku 2000.


Pohled dovnitř ukazuje obě půlválcové prostory, které zvětšují ložný prostor dolní části vozu a podle kterých vzniklo i jméno Twin Tub.

model de Luxe innovations v měřítku 1 : 160

Model se vyrábí asi od roku 1994 a patří tedy k nejstarším výrobkům de Luxe innovations. Dobře odpovídá své předloze, ale oproti novějšímu konkurenčnímu modelu Athearn je přece jen těch deset let rozdílu vidět. Slušně udělané detaily na bocích vozu, i hodně zjednodušený spodek, v tom se oba modely shodují. U vozu de Luxe innovations ale zcela chybí vnitřní výztuhy vozové skříně a model také někdy trpí nepřesnostmi při montáži - vozová skříň se totiž nelisuje naráz, ale skládá se z jednotlivých dílů, jako u stavebnic. Podvozky (včetně spřáhel) jsou převzaté od firmy Atlas.

Model se také nabízí v zajímavé úpravě pro přepravu koksu. Popis je níže na této straně.


Detail vozu Burlington Northern ukazuje konec vozu s rotačním spřáhlem.


Dva vozy Union Pacific.


Vůz dráhy Burlington Northern. BN natírala vozy načerno, v naději, že se tím omezí zamrzání nákladu uhlí v zimě. Přínos byl ale zcela zanedbatelný a tak jsou vozy z novějších dodávek opět bez nátěru, v barvě hliníku, tak jako u ostatních drah používajících tyto vozy.


Vůz dráhy Norfolk Southern. Vozy NS nemají rotační spřáhla.

vůz Twin Tub v provedení se střechou - model de Luxe innovations


Rafinérie jsou obsluhovány především kotlovými vozy a tak není divu, že vozy na koks pocházející z rafinérií patří stejnému majiteli. GATX Corporation, jeden ze dvou největších provozovatelů kotlových vozů v USA, vlastní i registrační značku GCCX, uvedenou na tomto voze. GATX získala vozy Twin Tub z druhé ruky a narychlo je přeznačila, a tak není divu, že jednotlivé znaky čísla vozu jsou namalovány různými typy. Jak ve skutečnosti, tak i na modelu de Luxe innovations.

Koks se používá především při redukci železa ve vysokých pecích. Pro ten účel se vyrábí v koksárnách. Menší množství koksu ale vzniká také jako vedlejší produkt v ropných rafinériích. Právě pro přepravu tohoto koksu se používají vozy, jako jsou tyto Twin Tub s odnímatelnou střechou.

De Luxe innovations vyrábí model takového vozu jednoduchou úpravou. Ke standardnímu (patřičně zbarvenému) modelu vozu Twin Tub je přidán ještě polyuretanový model odnímatelné střechy, zhotovený malosériovými výrobními metodami.


Detail vozu GCCX 4296. Bíle natřený konec naznačuje, že i vozy na koks mají otočné spřáhlo. Omlouvám se za snímek vykolejeného vozu.

Informace o aktuální nabídce modelů de Luxe innovations je rozdělena na dvě části. Kontejnery a související zařízení (kromě vozů) najdete v ceníku kontejnerů, ostatní výrobky (včetně kontejnerových vozů) v ceníku amerických modelů velikosti N 

nahoru
Polokatalog
Kontejner 20´
Kontejner 40´
Kontejner 40´ chl.
Kontejner 40´ vys.
Kontejner 45´
Kontejner 48´
Kontejner 53´
Twinstack
Maxi-Stack III
RoadRailer
Zavřený vůz AAR
Vůz na štěpky
Twin Tub
Návěs kontejnerový
Návěs skříňový
Kontejnerové lepidlo

 

 

Home ] Polokatalog ] Kontejner 20´ ] Kontejner 40´ ] Kontejner 40´ chl. ] Kontejner 40´ vys. ] Kontejner 45´ ] Kontejner 48´ ] Kontejner 53´ ] Twinstack ] Maxi-Stack III ] RoadRailer ] Zavřený vůz AAR ] Vůz na štěpky ] [ Twin Tub ] Návěs kontejnerový ] Návěs skříňový ] Kontejnerové lepidlo ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.