|
|
Vysokostěnný vůz smíšené stavby, s podlahovými klapkami a zvýšenými bočnicemi předloha Některé náklady mají malou hustotu a pokud se vozily ve standardních vozech, nevyužívaly jejich ložnou hmotnost. Protože objem těchto přeprav byl značný, ukázalo se výhodné, pořídit specializované velkokapacitní vozy. První takové vozy vznikly prostou úpravou vozů standardních - zvýšením jejich bočnic. Jeden z takových raných velkokapacitních vozů ukazuje tento model. Sloužil pro přepravu dřevěné štěpky, nebo cukrové třtiny (vozy jsou pro oba náklady po technické stránce shodné, ale vzhledem k odlišnému zeměpisnému původu surovin vozí každý vůz většinou jen jednu z nich). Modelovaný vůz vznikl úpravou standardního vysokostěnného vozu smíšené stavby, s podlahovými klapkami v celé délce vozu. Intermountain vyrábí také podobný model vozu neupraveného, ale zatím tu není popsán. Dalším vývojem se kapacita vozů na dřevěné štěpky zvyšovala. Model jednoho z modernějších vozů vyrábí de Luxe innovations. model Intermountain v měřítku 1 : 160 Pokud hodnotíme model Intermountain, tak je třeba vyzdvihnout hlavně provedení bočnic a to především zevnitř. Zevnitř bývají uhláky obvykle dost zjednodušeny - jednak proto, že se tam "nikdo nekouká", hlavně ale kvůli komplikacím při výrobě. Plastické vnitřní stěny lze totiž vyrobit buďto pomocí velmi složité formy, anebo skládáním vozové skříně z více dílů (to zvyšuje pracnost a může to také přinést montážní nepřesnosti a rohy vozu upatlané od lepidla). Výrobci ale komplikace stály za to a vznikl povedený model s velmi tenkými stěnami, na kterých je nastavení bočnic skutečného vozu krásně zřetelné, zvenku i zevnitř. Povedená je také podlaha, na které jsou znázorněny výsypné klapky. Horší už je provedení spodku vozu. Zde byla výše uvedená zásada "nikdo se tam nekouká" uplatněna a mnoho detailů tu nenajdeme. Tenké a v celé výšce oboustranně do detailu zhotovené stěny bohužel přinesly ještě jednu nevýhodu. Vůz je velice lehký. Je možné ho dobalastovat nákladem, ale pak už zase není vidět jeho interiér... Vůz má podvozky Micro-Trains se spřáhly Magne-Matic. Informace o aktuální nabídce lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. |
|
|