|
|
Kovová dvojkolí Intermountain pro rozchod 9 mm
Intermountain vyrábí kvalitní kovová dvojkolí pro velikost N (normální rozchod - 9 mm). Dvojkolí nejsou magnetická (a jsou tedy vhodná pro provoz se spřáhly Magne-Matic). Jsou vyrobena z mosazi s černěným povrchem a jsou jednostranně izolovaná (jedno kolo vodivě spojené s nápravou). Výrobce samozřejmě deklaruje skvělé jízdní vlastnosti, ale to si ještě ověříme. Celkově dvojkolí vypadají velice hezky, ale už teď je zřejmé, že vždycky není pravda úplně vše, co se píše. Z prvních tří otevřených balení jedno obsahovalo dvojkolí s magnetickými, patrně ocelovými nápravami (disky kol byly v pořádku). Vyrábějí se dva základní severoamerické průměry dvojkolí a k tomu ještě dvojkolí upravená pro použití v podvozcích Micro-Trains. Intermountain totiž používá na mnoha svých vozech podvozky Micro-Trains a tak je potřeba aby dodával kovovou náhradu i pro tyto podvozky. Plastová dvojkolí Micro-Trains jsou sice velmi dobrá, ale kov je kov a správný vlak na výhybkách a stycích i v modelu hezky cvaká. Dvojkolí pro podvozky Micro-Trains se od ostatních liší kratšími nápravami. Hotové vozy Intermountain jsou z výroby obvykle osazeny plastovými dvojkolími. Kdo chce dvojkolí kovová, musí si připlatit za výměnu. Pro evropské poměry jsou vhodná dvojkolí IRC 60051, a sice jako model nejběžnějších současných dvojkolí průměru 920 mm. Model metrových dvojkolí, jaká se běžně vyskytovala na starších vozech zde bohužel nenajdeme.
*) Pozn.: Jmenovité hodnoty jsou podle výrobce, ostatní jsou změřené na dvojkolích z první dodávky. Jednotlivé veličiny mají tento význam d - průměr jízdní plochy (ta je samozřejmě mírně kuželová a zde je uvedena hodnota naměřená blíže k okolku), D - průměr přes okolky, l - délka nápravy přes špičky hrotů. Další, společné hodnoty jsou tyto: průměr nápravy cca 1.5 - 1.55 mm, tloušťka disku kola 1.9 mm, rozkolí 7.6 - 7.7 mm.
Využitelnost dvojkolí Intermountain pro různá měřtka:
Ceny dvojkolí najdete zde. |
|
|