g
Kontejner 48´

 

 

Kontejner délky 48 stop

Osmačtyřicetistopé kontejnery jsou severoamerickou vnitrostátní záležitostí. Pro většinu kontejnerů je základním dopravním prostředkem námořní loď, ale tyto dlouhé bedny na nich nenajdete. Byly vyvinuty jako alternativa k dopravě silničních návěsů po železnici. Dlouhé kontejnery, které je navíc možné nakládat na vozy ve dvou vrstvách, se ukázaly jako ekonomicky výhodnější, a během 80. a 90. let postupně převedly většinu nákladů ze severoamerické kombinované dopravy do kontejnerů. Americké vnitrostátní kontejnery jsou nejen delší, ale také o něco širší - mají šířku 2591 mm.

model de Luxe innovations

De Luxe Innovations vyrábí osmačtyřicetistopý kontejner v provedení s hladkými stěnami. Do kontejneru je možné vložit závaží pro dobalastování příliš lehkého vozu díky vyndavací podlaze. Kontejner nemá otevírací dveře. Kontejnery jsou prodávány v řadě barevných provedení, obvykle v sadách po dvou kusech ve stejném nátěru, ale s různými čísly. Tyto kontejnery u nás nepotkáte, nejsou vhodné pro evropská kolejiště.


V posledním desetiletí své samostatné existence dráha Southern Pacific investovala do moderních dopravních systémů. Dokladem toho byly i tyto kontejnery. SP byla ale později pohlcena dráhou Union Pacific.

Kontejner délky 48 stop s vestavěným chladícím agregátem

Tento výrobek De Luxe Innovations je na pomezí mezi velkosériovým továrním výrobkem a stavebnicí pro náročnější modeláře. Když si přinesete krabičku domů, vybalíte z ní sice hotový kontejner - ale bez agregátu. Agregát je ke kontejneru přiložen v podobě polyuretanového odlitku jako samostatný díl.

Pro montáž agregátu je třeba nejprve rozebrat kontejner. Mezi čelo a podlahu kontejneru vsuneme nůž, nebo jiný plochý předmět a podlahu lehce vypáčíme. Nesnažte se vypáčit podlahu ze strany, mohli byste poškodit bok kontejneru. Potom je potřeba opatrně vyřezat čelo kontejneru (to bez dveří) a část podlahy, tak aby bylo možné vlepit agregát. Správná poloha je taková, aby mřížka agregátu byla zároveň s čelem kontejneru. Na závěr opatříme agregát nátěrem. Většina jeho ploch je v barvě kontejneru (tj. většinou bílá), palivová nádrž bývá obvykle stříbrná a žaluzie bývají černé.


Společnost KLLM se specializuje na izotermické přepravy po Severní Americe. Nakoupila hodně osmačtyřicetistopých kontejnerů se zabudovaným chladícím agregátem. Agregát i s pohonem je u nich vestavěn přímo do kontejneru, na rozdíl od kontejnerů používaných v námořní dopravě, kde se chladící jednotky připojují k lodnímu rozvodu elektřiny.


Zde vidíme vlevo původní "nechladící" hladké čelo kontejneru, které má být vyřezáno a nahrazeno vpravo stojícím odlitkem znázorňujícím chladící agregát s palivovou nádrží.

Informace o aktuální nabídce modelů de Luxe innovations je rozdělena na dvě části. Kontejnery a související zařízení (kromě vozů) najdete v ceníku kontejnerů, ostatní výrobky (včetně kontejnerových vozů) v ceníku amerických modelů velikosti N 

nahoru
Polokatalog
Kontejner 20´
Kontejner 40´
Kontejner 40´ chl.
Kontejner 40´ vys.
Kontejner 45´
Kontejner 48´
Kontejner 53´
Twinstack
Maxi-Stack III
RoadRailer
Zavřený vůz AAR
Vůz na štěpky
Twin Tub
Návěs kontejnerový
Návěs skříňový
Kontejnerové lepidlo

 

 

Home ] Polokatalog ] Kontejner 20´ ] Kontejner 40´ ] Kontejner 40´ chl. ] Kontejner 40´ vys. ] Kontejner 45´ ] [ Kontejner 48´ ] Kontejner 53´ ] Twinstack ] Maxi-Stack III ] RoadRailer ] Zavřený vůz AAR ] Vůz na štěpky ] Twin Tub ] Návěs kontejnerový ] Návěs skříňový ] Kontejnerové lepidlo ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.