|
|
Motorová lokomotiva EMD E8předloha Stroje EMD E8 patřily, spolu s předcházejícím typem E7, k nejvýznamnějším poválečným rychlíkovým lokomotivám v USA. V letech 1949 - 1953 bylo vyrobeno 418 kusů E8. Na jejich výrobu pak navázal vzhledově téměř shodný typ E9, který se stal posledním vývojovým stupněm typové řady E. Stovka lokomotiv EMD E9, vyrobená v letech 1954 - 1963, přišla do služby již v době úpadku slavných klasických amerických rychlíků a s koncem této éry skončila i výroba lokomotiv typové řady E. model Life-Like v měřítku 1 : 160 Typická severoamerická lokomotiva se stala předlohou modelu velikosti N již nejméně šestkrát. Model Life-Like, prodávaný od roku 1995 není nejlepším ztvárněním E8, ale rozhodně nepatří ani mezi ty špatné. Američtí modeláři na něm nejvíce kritizují příliš baňaté čelo. Já jsem první model EMD E8 získal na přelomu let 2002 - 2003. V té době se lokomotivy doprodávaly za vysloveně lidové ceny a s ohledem na cenu to byl nákup přímo vynikající. Potom E8 na čas zmizely z nabídky a znovu se objevily až na sklonku roku 2006 jako přepracovaný model (po převzetí značky Life-Like velkoobchodem Walthers). Co bylo na lokomotivách přepracováno nevím, já žádné zásadní rozdíly nevidím, dokonce ani spřáhlo nebylo nahrazeno typem Magne-Matic (resp. kompatibilním). V záplavě novějších modelů již působí tato E8 trochu podprůměrně, ale nedejte se docela odradit, zase až tak špatná není. Cena je stále dost slušná. Model má poháněné čtyři nápravy, stejně jako skutečná lokomotiva, uspořádání pojezdu je (A1A)´(A1A)´, pohon mají oba díly. Lokomotivy se prodávají buďto jako jednotlivé díly A nebo v sadách F8A + F8B.
Informace o aktuální nabídce lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. |
|
|