|
|
Otevřený vůz na uhlí BethGon CoalporterO skutečných vozech BethGon Coalporter píšeme více v souvislosti s jeho modelem Athearn pro velikost N, pro srovnání se můžete podívat i na další model N, který je od de Luxe innovations. My se zde dále budeme věnovat velikosti Z.
model AZL v měřítku 1 : 220 BethGon Coalporter je prvním modelem nákladního vozu v sortimentu AZL. Prodává se od července roku 2007. Model jednoho z nejběžnějších vozů současných severoamerických železnic až dosud ve velikosti Z chyběl a tak byl tento výrobek přijat s velkým povděkem. V první dodávce se nabízely vozy drah CSX, NS a Conrail, nyní již jsou v prodeji i další varianty. Vozy se prodávají v sadách po čtyřech kusech (samozřejmě s různými čísly), od každé dráhy jsou k dispozici tři sady, celkem tedy dvanáct různých čísel. Model má plastovou skříň, interiér je zakrytý nákladem uhlí. Náklad ve voze dobře drží, zkusil jsem ho jen docela lehce vyndat a nešlo mi to. Ale možná, že přece jen přilepený není - budete si to muset zjistit sami. Nemohl jsem tedy prozkoumat vnitřek vozu, ale předpokládám, že tam žádné detaily (např. vnitřní výztuhy) nebudou. Vůz má podvozky a spřáhla vlastní výroby AZL, což je u menšího výrobce velikosti Z unikát, všichni ostatní až dosud používali díly Micro-Trains. Firma AZL tak chce být nezávislá na subdodávkách. (A to přesto, že sami vlastně nevyrábějí vůbec nic a všechno si nechávají dělat v Asii.) Největší slabinou tohoto postupu se zatím ukazují být spřáhla. Nemají funkci magnetického rozpojování a vlastně fungují vůbec dost špatně. Možná se to podaří do budoucna zlepšit. Zajímavá jsou naopak na první pohled pěkná kovová dvojkolí.
Informace o aktuální nabídce vozů najdete v ceníku amerických modelů velikosti Z. |
|
|