|
|
Modely Pavla Stupkylokomotivy velikosti TTIng. Pavel Stupka modelaří ve velikosti TT a postavil si již celou řadu modelů našich lokomotiv. Použil přitom různé metody, od úprav továrních modelů, přes stavbu vozidel z odlitků až po samostatnou stavbu na továrních pojezdech. Postavil si také vlastní kolejiště s dvoukolejnou hlavní tratí (jediný snímek z tohoto kolejiště je zcela dole), ale pro prezentaci svých lokomotiv využil raději velké lokomotivní depo na kolejišti pana Kubíčka z Brna (firma BeKr). Pavel Stupka sám o sobě skromně píše: "Nejsem žádný modelář s vybavením a dělám na koleně s tím, co mi přijde pod ruku. Moje neumělé výtvory tudíž nemohou být srovnávány s kvalitou našich známých železničních modelářů. " Zatím nejnovějším kouskem je model lokomotivy ES 499.0020. K lokomotivám, které si můžete prohlédnout napsal autor modelů následující poznámky (text redakčně upraven, popsané lokomotivy stojí na fotografiích kolem točny v uvedeném pořadí): 524.1307 - rám je ze dvou rámů lokomotiv ř. 81 DR, dvojkolí z řady 86 DR, díly rozvodu z ř. 81 DR, skříň z napouštěného papíru. 433.022 - přestavba lokomotivy řady 81 DR, skříň z napouštěného papíru. M 131.1029 - vozidlo vlastní stavby se skříní z napouštěného papíru, motor Piko N. E 499.004 - přestavba továrního modelu. Lokomotiva má pevné čelníky, svítící poziční světla (nově umístěná), nové sběrače a nátěr. M 152.0164 - stavebnice LPH, s vestavěným pohonem slovenské výroby (stavebnice pohonu se prodávala krátce, nyní je to již téměř zapomenutý výrobek) T 466.2345 - model bez pohonu, určený jako postrk nebo přípřež. Má oboustranné přepínací osvětlení bílá / červená. Skříň je odlitek. T 435.025 - povrchová úprava továrního modelu. T 458.1199 - vznikla přestavbou tovární T 435.0 (včetně skříně) T 478.2079 - spodek vznikl přestavbou tovární T 435.0, skříň je z napouštěného papíru. T 478.3121 - skříň je z odlitku, při stavbě pohonu byl použit podvozek a převody ze staršího provedení tovární T 435.0. T 679.1486 - úprava továrního modelu V 200 DR do českých barev, upraveny nárazníky. T 679.2001 - převážně povrchová úprava továrního modelu do podoby odpovídající předloze. T 334.009 - povrchová úprava továrního modelu do podoby odpovídající předloze. S 489.0099 - skříň je z napouštěného papíru, pojezd vznikl přestavbou modelu E 11 DR.
Na závěr ještě slíbený jediný obrázek z vlastního kolejiště Pavla Stupky. Obrázek pochází z počátku roku 2003, kdy ještě kolejiště nebylo dokončeno.
Fotografie pro tuto stránku poskytl Ing. Pavel Stupka.
|
|
|