|
Pojezd z mosaziJak se staví pojezd pro parní lokomotivu řady 387.0 z mosaziMartin Šafránek staví mosazný model lokomotivy řady 387.0, tj. Mikádo. Několik fotografií téměř dokončeného pojezdu zde uveřejňuji jako inspiraci dalším modelářům. (Pozn.: Model není určen na prodej, ale pro vlastní potěchu autora.)
Základem pojezdu lokomotivy je mosazný hranol 9x9 mm (Ms 7899 z naší nabídky). Do něj byly vyvrtány a vypilovány otvory pro uložení šnekové hřídele pohánějící spřažená dvojkolí. Rám z masivního hranolu dodává lokomotivě slušnou adhezní hmotnost a přitom nízko umístěné těžiště. Některé další díly (např. blok válců a rám tendru) jsou z mosazného plechu tloušťky 1 mm (viz nabídku Ms plechů). Lokomotivu pohání motor Mabuchi, setrvačník a převody vyrobil pan Šátek. Dvojkolí jsou.z parní lokomotivy ř. 01 DR (BTTB-Zeuke / Tillig), prostřední spřažené dvojkolí je bez okolků. Skříň modelu (kotel, budka atd.) bude také z mosazi.
Dalším mosazným modelem, na kterém Martin Šafránek pracuje je lokomotiva řady 556.0 - Štokr. Zatím jsou k dispozici pouze obrázky rozpracovaného tendru řady 935.2. Tendry této řady mají jeden dvounápravový podvozek a tři dvojkolí pevně v rámu. Martin ponechal otočný podvozek tendru jako běžný a tři nápravy, které jsou pevně v rámu bude pohánět.
|
|