Univerzální kotlový vůz ACF
ADMX 29866 - vůz dopravní firmy Archer Daniels Midland Transportation Co.
Série
85 vozů pro ADMX byla vyrobena v roce 1988.
předloha
Výrobní závod vagónky American Car & Foundry umístěný ve městě Milton vyrobil
v roce 1974 celkem 1370 kotlových vozů (čísla 86567-87947), které americký
Federální výbor dopravy klasifikoval kódem 111A 100 W-1. Jsou to univerzální
kotlové vozy určené pro přepravu benzínu, petroleje, rostlinných olejů a dalších
tekutin v nestlačeném stavu. Vozy jsou dlouhé 17 070 mm, mají ložný objem 113.5
m³ (30000 galonů) a uvnitř kotle může být maximální přetlak 0.7 MPa (100 psi).
Kromě uvedené dodávky vozů ACF byly vyrobeny další série vozů shodných, nebo
velice podobných pro jiné zákazníky.
SHPX 205109 - vůz Shipper Car Company, vyrobený v roce 2002 a
pronajatý rafinérii Premcor.
ADMX 29866 - detail čela bez ruční brzdy (tento vůz má údaje o
hmotnosti i v kilogramech, asi se počítá s jeho provozem v Kanadě).
model Micro-Trains
Model byl uveden na trh v srpnu 2001 a je označen řadou katalogových čísel
110000.
Co do rozměrů vůz velmi dobře odpovídá předloze, je jen o něco málo vyšší
(snad kvůli větším okolkům, jaké se používají u modelů). Kvalitně provedený nátěr a
dokonalé popisy jsou u výrobků MTL samozřejmostí. Velmi pěkně a jemně jsou
zpracovány všechny drobné detaily, hlavně zábradlí, madla, žebříky a armatury,
vyloženě krásné jsou šprušle žebříku vedoucího na kotel.
K vozu jsou přiloženy dvě sady tabulek pro nálepky vyznačující druh
přepravované chemikálie, které si na model dosazuje modelář. (Příslušné nálepky
jsou v podobě obtisků údajně dostupné, ale k vozu přiloženy samozřejmě nejsou.)
Hodnocení modelu (z něhož jsem zde trochu čerpal)
přinesl časopis Model Railroader v únoru 2002.
ADMX 29866 - detail čela s ruční brzdou.
Při pohledu na spodek vozu upoutá provedení brzdových armatur - velice pěkný
řetěz můžete vidět na tomto detailu v blízkosti brzdového válce.
několik dalších variant modelu MTL