g
Surfliner

 

 

Osobní vozy Surfliner

model American Z Lines v měřítku 1 : 220


Dvojice vozů Surfliner.

Vozy Surfliner jsou jednou ze tří sad osobních vozů, které v roce 2005 uvedla na trh společně s lokomotivou EMD F59PHI firma AZL jako své první modely vyráběné velkosériovým způsobem. Skutečné vozy používá Amtrak West.

Modely mají plastovou skříň a plastové podvozky s kovovými dvojkolími. Všechny díly včetně spřáhel jsou vlastní výroby AZL (výroba je ovšem pro AZL zajišťována kdesi v Asii). Vozy mají uvnitř naznačený interiér. Prodávají se pouze v sadách, které obsahují čtyři vozy a jednu lokomotivu F59PHI. Jednotlivé vozy, ani sadu vozů bez lokomotivy nejde od výrobce až dosud (2009) koupit. Modely jsou, s ohledem na měřítko, myslím podařené a uvážíme-li, že se jedná z hlediska výrobce o prvotinu, tak AZL zaslouží pochvalu. Pochvala neplatí pro spřáhla, která jsou všeobecně bolístkou vozidel AZL.


Velkoprostorový vůz Surfliner.

V sadě najdeme čtyři různé vozy - velkoprostorový, velkoprostorový s bufetem, velkoprostorový vyšší třídy a řídící vůz s velkoprostorovým a zavazadlovým oddílem. Ve velikosti Z jsou ovšem první tři typy vozů až na nátěr úplně stejné, liší se pouze vůz řídící. Ten má na jednom konci stanoviště strojvedoucího a tak má oproti ostatním vozům dvě okna na čele a po jednom na každém boku vozu navíc.


Velkoprostorový vůz s bufetovým oddílem č. 6304.


Velkoprostorový vůz č. 6411. Vůz je tvarově stejný jako předchozí, ale na obrázku je druhý bok a tak je členění oken trochu jiné.


Velkoprostorový vůz vyšší třídy č. 6803.


Řídící vůz s velkoprostorovým a zavazadlovým oddílem č. 6903. Stanoviště strojvedoucího je vlevo.


Detail bočnice vozu.


Konec vozu s přechodovým můstkem v patře.


Řídící vůz má čelo členitější a pestřejší. Vedle přechodového můstku jsou okna stanoviště strojvedoucího, dále jsou tu čísla vozu a výstražné pruhy.


Spodek vozu je dosti strohý, ale to u patráků obvykle platí i pro skutečné vozy.


Detail podvozku a zavěšení spřáhla.


Pohled zespodu ukazuje dvě věci. Jednak způsob, jak ušetřit výrobní náklady, pokud jde o formu na podvozek. Podvozek AZL má důlky pro hrotové uložení dvojkolí otevřené směrem dolů (snáze se to tak lisuje a pro jízdu stačí horní polovina důlku). Dvojkolí jsou proti vypadnutí při zvedání vozu zajištěna jednoduchou podchytkou uprostřed délky nápravy. Dále je zde vidět, že se občas něco nepovede. Jeden z vozů má spřáhlo z výroby namontované opačně.

Informace o aktuální nabídce lokomotiv najdete v ceníku amerických modelů velikosti Z.

nahoru
Parní lokomotivy
Motorové - malosérie
EMD GP7
F59PHI
SD70M
Surfliner
BethGon

 

 

Home ] Parní lokomotivy ] Motorové - malosérie ] EMD GP7 ] F59PHI ] SD70M ] [ Surfliner ] BethGon ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.