číslo katalogu |
výrobek |
podrobnosti |
fotografie |
De Luxe Innovations |
13020 |
Kontejner délky 53 stop CSX, 2 kusy, různá čísla |
S příchodem dlouhých
severoamerických vnitrostátních kontejnerů začala v polovině 80. let dráha
CSX ve velkém měřítku investovat do kontejnerové dopravy. Zpočátku
nakupovala kontejnery délky 48 stop, později, když se začaly používat, také
ještě delší kontejnery délky 53 stop, jako je tento. Kromě vlastního parku
kontejnerů je CSX také členem vnitrostátních kontejnerových poolů NACS a
STAX. |
|
De Luxe Innovations |
13030 |
Kontejner délky 53 stop STAX, 2 kusy, různá čísla |
STAX je společný podnik drah
Union Pacific a CSX. Zabývá se organizováním dopravy a má vlastní park
kontejnerů. Používá výhradně kontejnery délky 53 stop. |
|
De Luxe Innovations |
20010 |
Kontejner čtyřicetistopý vysoký APL, 2 kusy, různá čísla |
Firma American President Lines
se zapsala do dopravních dějin jako průkopník transkontinentálních vlaků
přepravujících kontejnery ve dvou vrstvách napříč Severní Amerikou. Jinou
zajímavostí byla jména jejich lodní flotily - jednotlivé lodě se jmenovaly
podle amerických prezidentů. Koncem 90. let se původní APL rozdělila na část
mezinárodní a na vnitrostátní dopravu po USA. Vnitrostátní dopravu po USA
koupila společnost Pacer Stack Train. Mezinárodní dopravu koupilo
singapurské rejdařství Neptune Orient Line, které se ale rozhodlo tuto
značku zachovat a podniká dále pod staronovým jménem APL. |
|
De Luxe Innovations |
3200 |
Kontejner dvacetistopý YM Line (Yang Ming), 2 kusy |
Rejdařství Yang Ming Line bylo
založeno roku 1972 na Tchajwanu. Nyní má 74 lodí - nejen kontejnerových, ale
také tankerů a lodí na přepravu rud a uhlí. Nejnověji YM Line uzavřelo
partnerství s firmami "K" Line, Cosco a Hanjin za účelem vytvoření mohutného
společného parku přepravních prostředků, účinněji pokrývajícího větší kus
světa. |
|
De Luxe Innovations |
3210 |
Kontejner dvacetistopý CAI (Container Applications
International), 2 kusy, různá čísla |
CAI - Container Applications
International je kontejnerová leasingová firma. Pronajímá kontejnery
rejdařům, například v období přechodně zvýšené přepravy, kdy nevystačí s
kontejnery vlastními. Podobně pracují i firmy Textainer, Triton a další. |
|
De Luxe Innovations |
4270 |
Kontejner čtyřicetistopý chladící Maruba, 2 kusy, různá
čísla |
Společnost Maruba byla založena
v roce 1962 a sídlí v argentinském Buenos Aires. Zaměřuje se na lodní
dopravu mezi Severní a Jižní Amerikou (podél obou pobřeží), ale provozuje i
linky do Evropy a Asie. Má rozsáhlý park kontejnerů, které mají různé
nátěry. Chladící kontejnery bývají bílé nebo stříbrné, také provedení nápisu
Maruba se často liší dodávku od dodávky. |
|
De Luxe Innovations |
4300 |
Kontejner čtyřicetistopý chladící Florens, 2 kusy, různá
čísla |
Florens je největší čínská kontejnerová leasingová společnost. Dříve byla
známa pod jménem Fairbreeze. |
|
De Luxe Innovations |
4310 |
Kontejner čtyřicetistopý chladící Transamerica, 2 kusy,
různá čísla |
Transamerica
patří k nemnoha kontejnerovým leasingovým společnostem sídlícím v USA. V
současnosti se již tento nátěr s velkým nápisem Transamerica opouští, logo
mrakodrapu ale na kontejnerech zůstává. |
|
De Luxe Innovations |
5250 |
Kontejner čtyřicetistopý Trasatlantica Spanish Line, 2
kusy, různá čísla |
Trasatlantica Spanish Line je
španělské rejdařství se stopadesátiletou historií. Není to chyba, název
firmy zní skutečně takto a písmenko "n" očekávané na čtvrté pozici není.
Události nebyly vždy firmě nakloněny, v dobách válek přišla o řadu lodí,
které byly potopeny, další se dostaly do zajetí. Dnes je moderním podnikem
podílejícím se na mezinárodní dopravě. |
|
De Luxe Innovations |
5340 |
Kontejner čtyřicetistopý AJCL (Australia Japan Container
Line), 2 kusy, různá čísla |
Australia Japan Container Line je menší rejdařství
obsluhující většinou tichomoří. Logo firmy symbolicky spojuje japonské
vycházející Slunce a australský bumerang. Zajímavostí kontejneru je jeho
registrace obsahující kód Velké Británie - GB. |
|
De Luxe Innovations |
6070 |
Kontejner délky 45 stop NYK Line, modrý, 2 kusy, různá čísla |
Rejdařství Nippon Yusen Kaisha
vzniklo již v roce 1885 fůzí menších firem. Rychle rostlo až do druhé
světové války, ve které ztratilo mnoho lodí. Po náročné poválečné obnově
přišel čas kontejnerů. NYK Line je používá od roku 1969. Od roku 1985 se
přímo zapojilo i do provozu severoamerických kontejnerových vlaků. |
|
De Luxe Innovations |
6080 |
Kontejner délky 45 stop "K" Line, 2 kusy, různá čísla |
Firma "K" Line je největším z
japonských rejdařství. Písmeno K je zkratkou hned tří slov - Kawasaki Kisen
Kaisha. Po druhé světové válce muselo být rejdařství znovuvybudováno téměř
od počátku, většina lodí byla za války potopena. Jasně červené kontejnery
"K" Line lze v hojném počtu potkávat po celém světě. Logo "TIR", které
najdete i na tomto modelu bývá na japonských kontejnerech obvyklé. |
|
De Luxe Innovations |
8083 |
Kontejner délky 48 stop BN America, 2 kusy, různá čísla |
BN America byla oddělením
kombinované dopravy při společnosti Burlington Northern. BN postupně
upustila od nakupování silničních návěsů a plně se soustředila na
kontejnery, většinou délky 48 stop a většinou v provedení, které představuje
tento model. Po sloučení drah BN a Santa Fe byly kontejnery BN America
začleněny do společného parku NACS (který má i další členy - dráhy CN, CSX,
KCS a CR), ale mnohé z nich si v provozu stále uchovávají původní nátěr. |
|
De Luxe Innovations |
8260 |
Kontejner délky 48 stop APC (American President Lines), 2
kusy, různá čísla |
APC byla v 80. a 90. letech
kontejnerová leasingová odnož firmy American President Lines. Vlastnila
širokou škálu kontejnerů, od dvacetistopých až po severoamerické
třiapadesátistopé. Když byla APL pohlcena singapurským rejdařstvím Neptune
Orient Line, byla oddělena část zajišťující vnitrostátní dopravu po USA (a s
ní i velká část parku kontejnerů APC) a byla prodána společnosti Pacer Stack
Train. Nátěr APC byl však kontejnerům většinou zatím zachován. |
|
De Luxe Innovations |
9050 |
Kontejner délky 48 stop s chladícím agregátem KLLM
(stavebnice), 2 kusy,
různá čísla |
Společnost KLLM se specializuje
na izotermické přepravy po Severní Americe. Nakoupila hodně
osmačtyřicetistopých kontejnerů se zabudovaným chladícím agregátem. Agregát
i s pohonem je u nich vestavěn přímo do kontejneru, na rozdíl od kontejnerů
používaných v námořní dopravě, kde se chladící jednotky připojují k lodnímu
rozvodu elektřiny. |
|